Teoriakernel

Sposób odradzany

Kod źródłowy jest zwykle instalowany w katalogu /usr/src/linux/ nie polecam jednak próby modyfikacji tego kodu. Jest on przecież wykorzystywany przez różne programy (#include etc.) i moduły kernela kompilowane poza kernelem, co mogło by spowodować niestabilność twojego systemu, poza tym ta wersja jest zależna od dystrybucji (patrz poniżej).

Dlaczego powinienem zdobyć kod źródłowy kernela (jądra)?

  1. Jeżeli chcesz być 'kernel hackerem', powinieneś posiadać jego kod źródłowy.
  2. Jeżeli chcesz wiedzieć jak modyfikować jądro linuxa oraz chcesz przewidzieć i ocenić zmiany jakie za sobą niesie jego modyfikacja, to powinieneś posiadać jego kod źródłowy.
  3. Jeżeli po prostu bardzo chcesz zobaczyć styl kodowania oraz implementacje różnych kluczowych części Systemu Operacyjnego, powinieneś posiadać tenże kod.

Jak zdobyć Kod źródłowy Kernela?

Są dwa rodzaje kodu żródłowego. Pierwszy to "distribution (stock) kernel", czyli kernel danej dystrybucji. Innym jest "czysta"(ang. fresh), główna "gałąź" kernela ("vanilia"). Jeżeli chcesz ukierunkowanego na daną dystrybucję kernela, to ściągnij go z jej strony/serwera. Ten rodzaj kernela jest dostosowywany do potrzeb danej dystrybucji. Ponadto:

    • jest zależny od dystrybucji
    • nie zawsze jest możliwe dostosowanie go do swoich potrzeb
    • może zawierać zmienione API dla sterowników
    • często jest to starsza wersja patchowana więc może nie zawierać wszystkich udogodnień czy koncepcji z najnowszej wersji kodu "vanilia"

NIE JEST dobrym wyborem rozpoczynanie od kernela danej dystrybucji. Aby zdobyć nowy, niezmodyfikowany ("czysty") kod, zajrzyj na stronę http://www.kernel.org .Jest to oficjalny zbiór kodów źródłowych Linuxa. Strona główna zawiera zbiór i informacje o najnowszych oraz stabilnych gałęziach kernela. Do wyboru, do koloru. "Czyste" kernele zawsze są:

    • w 100% dostosowywalne
    • niezależne od dystrybucji
    • wspierające najnowsze urządzenia

Możesz znaleźć zbiór wszystkich wersji kernela na ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/

Gdzie szukać źródła kernela?

Jeżeli szukasz pierwszego wydania kernela —> Kliknij tutaj
Jeżeli szukasz wersji 1.0 i nowszych —> kliknij tutaj
By dowiedzieć się więcej o różnych gałęziach rozwoju kernela, zajrzyj do FAQ/Różne Gałęzie Rozwoju Kernela

Powrót do Spisu treści.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.